Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Insurance on Bikes partaking in training

Insurance on Bikes partaking in training 15 May 2015 10:05 #40368

• Giel
  • Stunt Rider
  • Thank you received: 263
I lodged the following question to my insurance:

Bevestig asb dat as ek ‘ Skills Riding” opleiding doen op grondpad ek versekering het en ook as daar opleiding gedoen word op Zwartkops resiesbaan “Proficiency” opleiding

And this is the reply:

Ek het sopas n bevestiging by die versekeraar gekry en jy sal ongelukkig nie gedek wees vir die Skills riding end Proficiency opleiding sou daar iets met jou motorfiets gebeur nie.

Use 1: Private Use (Including to work and back)
Social and domestic purposes and travelling to and from your place of employment
EXCLUDING business or professional purposes, hiring, carriage of passengers for hire or carriage of fare paying passengers, commercial travelling, driving instruction for reward, racing, speed or other contests, rallies, trials, whilst on a race track, circuit or test circuit

Sias got hold of the Afrikaans wording which I do not have yet and according to him the English was translated from the afrikaans and the wording and subsequent meaning differs

How do you interpret this? B)
R 1200 GSA K 51
K 1600 GT
1960 Triang Tricycle ( opgery)
Extreme Rider Gold
Last Edit: 15 May 2015 10:05 by Giel.
The administrator has disabled public write access.

Insurance on Bikes partaking in training 15 May 2015 11:02 #40370

• alwyn_gs
  • Catch me if you can!
  • BMW R1200GSA LC, G650X MOTO
  • Thank you received: 559
Dis maklik, wat die oog nie sien maak die hart nie seer nie...

En die ding met die Slow Skills, dinge gebeur redelik stadig... en n mens se skoeter kry karakter :pot: , maar die Proficiency is bietjie scary.

Giel, sal intresant wees om te hoor, as jy wel so BMW geakredituerde kursus suksesvol voltooi het, jy as polishouer bietjie afslag kry op die premie?

Insurance on Bikes partaking in training 15 May 2015 11:11 #40371

• Giel
  • Stunt Rider
Ek het al kursesse gedoen en hulle is in besit van die papiere:
Offroad 1
Proficiency
Advance

My onmiddelike reaksie was " wat is julle bedoeling van "driving instruction for reward"
Antwoord as jy n kurses doen vir n papier
En my volgende reaksie was, maw as ek my vaardighede wil verbeter word ek gepenaliseer
Antwoord: Huur iemand anders se fiets
R 1200 GSA K 51
K 1600 GT
Extreme Rider Gold
Last Edit: 15 May 2015 11:11 by Giel.

Insurance on Bikes partaking in training 15 May 2015 12:09 #40376

• BM13
  • Administrator
  • Thank you received: 412
Ons betaal vir opleiding, ons kry nie geld vir opleiding nie, ek is by Santam verseker en ek is nie uitgesluit indien ek opleiding kry nie, solank ek nie vergoeding kry nie. (Dan is dit 'n bron van inkomste)
'n Serifikaat is nie vergoeding nie, net 'n bewys dat jy dit bygewoon het en dalk geslaag het an almal kry nie sertifikate nie, waar trek hulle die onderskeid?
Ek wonder waar wil die versekeraar die streep trek en vir daardie geval, alle versekeraars. Die toets is gewoonlik wanneer mens eis...
Wat scary is, is dat daar ouens is wat val en skade kry met opleiding, dis eintlik hoekom hy daar is om beter te kan ry, Gewoonlik is dit nie ernstig nie, maar wat van die keer dat dit wel is?
Dalk iets wat ons moet verder neem... hierdie klink net nie reg nie.
My 2c!

Insurance on Bikes partaking in training 15 May 2015 14:08 #40378

• PhilipD
  • Pillion-friendly
  • Thank you received: 46
I am with Santam. When I had my F800ST I asked if I was covered when doing the Proficiency Training at Swartkops and the minute the heard RACE TRACK i was told I would not be covered. I then changed my insurance.

I later went back to Santam and when I got my RT I again approached Santam for permission to do the proficiency training. This time I motivated, by email, using the wording from the web site and as this was purely training to improve my riding skills and was not a timed event I was granted permission in writing to attand the training and I was covered.

I will need to go through my email history to see if I can find that correspondence.

My 2c.

Insurance on Bikes partaking in training 15 May 2015 15:00 #40379

• Giel
  • Stunt Rider
Here is the Santam policy wordings both in Arikaans and English

Die volgende gebruike is uitgesluit - indien die voertuig ‘n woonwa of sleepwa is gebruik in verband met enige besigheid, handel of beroep; vehuring; vervoer van passasiers wat huurgeld of reisgeld betaal of indien die voertuig ‘n woonwa of sleepwa is, die vervoer van enige passasiers; onderrig in bestuur teen
vergoeding; wedrenne; gebruik vir die sleep van ‘n voertuig teen vergoeding; vervoer van plofstowwe; die vervoer van meer vrag

Use for the following is excluded - hiring; carriage of passengers for hire or who pay a fare; driving instruction for reward; racing; towing of a vehicle for reward; carriage of explosives; carriage of more load or passengers than that for which the vehicle is designed or licensed to carry; while the vehicle is in the custody or control of a car dealer while waiting to be sold.

Here is Brolink's were my insurance is which is backed by Santam

Use 1: Private Use (Including to work and back)
Social and domestic purposes and travelling to and from your place of employment
EXCLUDING business or professional purposes, hiring, carriage of passengers for hire or carriage of fare paying passengers, commercial travelling, driving instruction for reward, racing, speed or other contests, rallies, trials, whilst on a race track, circuit or test circuit.

My humble opinion is that the meaning in Afrikaans and in English may be confusing
I, as customer is in the middle, and insurance companies will always put meanings to words to suit their pockets
R 1200 GSA K 51
K 1600 GT
Extreme Rider Gold

Insurance on Bikes partaking in training 15 May 2015 15:17 #40381

• Richard H
  • Catch me if you can!
  • Thank you received: 217
I had my broker write cover for training events into the contract, as well as travelling for business and professional purposes as I use the bike on work trips now and then. I would be covered for ADA.